Milieustraat gesloten op vrijdag 13 december 2024

Let op! De milieustraat is op vrijdag 13 december gesloten. Zaterdag 14 december is de milieustraat weer open van 10.00 uur tot 15.00 uur. 
 

Klacht indienen

Bent u niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente? Bijvoorbeeld over hoe u behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente. Of krijgt u geen antwoord op uw brief of e-mailbericht? Dan kunt u schriftelijk of telefonisch een klacht indienen.
Bel ons: 14 0162 Opent in nieuw venster

Wat u moet weten 

  • Uw klacht mag niet anoniem zijn
  • Uw klacht mag niet discriminerend zijn
  • Heeft u een klacht over uw woonomgeving? Ga hiervoor naar het Meldpunt op deze website
  • Heeft u een klacht over de afvalinzameling? Bel de Diftarlijn: telefoonnummer 0800 – 0234450 (gratis nummer)

Klacht indienen

U kunt uw klacht mondeling of schriftelijk indienen.

Mondeling 

Bel ons: 14 0162.

Schriftelijk 

U kunt ook schriftelijk een klacht indienen. Gebruik hiervoor het klachtenformulier of schrijf een brief.

In de brief vermeldt u:

  • Uw persoonsgegevens (naam, adres, telefoonnummer, emailadres)
  • Omschrijving van wat er is gebeurd of waar u het niet mee eens bent
  • Over wie of wat het gaat
  • Waar en wanneer het voorval heeft plaatsgevonden
  • Of u eerder over deze klacht contact heeft gehad met de gemeente. Zo ja met wie en wat is er toen afgesproken
  • Als die er zijn: kopieën van brieven of documenten 
  • Een handtekening
  • De datum waarop u de klacht indient

U kunt uw brief afgeven op het gemeentehuis:

Park 1, Made 

of

u stuurt uw brief naar:

Gemeente Drimmelen
t.a.v. het college van burgmeester en wethouders
Postbus 19
4920 AA Made

Hulp bij het indienen van een klacht

Vindt u het moeilijk om een klacht onder woorden te brengen? De klachtencoördinator kan u helpen met de klacht op papier te zetten. Bel hiervoor naar de gemeente op telefoonnummer 14 0162.

Wat gebeurt er met uw klacht

  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk
  • Wij nemen binnen 2 weken nadat wij uw klacht hebben ontvangen telefonisch of schriftelijk contact met u op
  • Als het nodig is nodigen wij u uit om uw klacht toe te lichten. Wij proberen de klacht samen met u op te lossen. Lukt dit niet dan wordt de klacht voorgelegd aan de klachtencommissie. De klachtencommissie brengt advies uit en het college van burgemeester en wethouders neemt een besluit. Hierover ontvangt u schriftelijk bericht.

Niet eens 

Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman (https://www.nationaleombudsman.nl)

Zie ook