Klacht indienen
Bent u niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente? Bijvoorbeeld over hoe u behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente. Of krijgt u geen antwoord op uw brief of e-mailbericht? Dan kunt u schriftelijk of telefonisch een klacht indienen.
Wat u moet weten
- Uw klacht mag niet anoniem zijn
- Uw klacht mag niet discriminerend zijn
- Heeft u een klacht over uw woonomgeving? Ga hiervoor naar het Meldpunt op deze website
- Heeft u een klacht over de afvalinzameling? Bel de Diftarlijn: telefoonnummer 0800 – 0234450 (gratis nummer)
Klacht indienen
U kunt uw klacht mondeling of schriftelijk indienen.
Mondeling
Bel ons: 14 0162.
Schriftelijk
U kunt ook schriftelijk een klacht indienen. Gebruik hiervoor het klachtenformulier of schrijf een brief.
In de brief vermeldt u:
- Uw persoonsgegevens (naam, adres, telefoonnummer, emailadres)
- Omschrijving van wat er is gebeurd of waar u het niet mee eens bent
- Over wie of wat het gaat
- Waar en wanneer het voorval heeft plaatsgevonden
- Of u eerder over deze klacht contact heeft gehad met de gemeente. Zo ja met wie en wat is er toen afgesproken
- Als die er zijn: kopieën van brieven of documenten
- Een handtekening
- De datum waarop u de klacht indient
U kunt uw brief afgeven op het gemeentehuis:
Park 1, Made
of
u stuurt uw brief naar:
Gemeente Drimmelen
t.a.v. het college van burgmeester en wethouders
Postbus 19
4920 AA Made
Hulp bij het indienen van een klacht
Vindt u het moeilijk om een klacht onder woorden te brengen? De klachtencoördinator kan u helpen met de klacht op papier te zetten. Bel hiervoor naar de gemeente op telefoonnummer 14 0162.
Wat gebeurt er met uw klacht
- De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk
- Wij nemen binnen 2 weken nadat wij uw klacht hebben ontvangen telefonisch of schriftelijk contact met u op
- Als het nodig is nodigen wij u uit om uw klacht toe te lichten. Wij proberen de klacht samen met u op te lossen. Lukt dit niet dan wordt de klacht voorgelegd aan de klachtencommissie. De klachtencommissie brengt advies uit en het college van burgemeester en wethouders neemt een besluit. Hierover ontvangt u schriftelijk bericht.
Niet eens
Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman (https://www.nationaleombudsman.nl)