Klacht indienen

Bent u niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente? Bijvoorbeeld over hoe u behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente. Of krijgt u geen antwoord op uw brief of e-mailbericht? Dan kunt u schriftelijk of telefonisch een klacht indienen.

Wat u moet weten 

  • Uw klacht mag niet anoniem zijn
  • Uw klacht mag niet discriminerend zijn
  • Heeft u een klacht over uw woonomgeving? Ga hiervoor naar het Meldpunt op deze website
  • Heeft u een klacht over de afvalinzameling? Bel de Diftarlijn: telefoonnummer 0800 – 0234450 (gratis nummer)

Klacht indienen

U kunt uw klacht mondeling of schriftelijk indienen.

Mondeling 

Bel ons: 14 0162.

Schriftelijk 

U kunt ook schriftelijk een klacht indienen. Gebruik hiervoor het klachtenformulier of schrijf een brief.

In de brief vermeldt u:

  • Uw persoonsgegevens (naam, adres, telefoonnummer, emailadres)
  • Omschrijving van wat er is gebeurd of waar u het niet mee eens bent
  • Over wie of wat het gaat
  • Waar en wanneer het voorval heeft plaatsgevonden
  • Of u eerder over deze klacht contact heeft gehad met de gemeente. Zo ja met wie en wat is er toen afgesproken
  • Als die er zijn: kopieën van brieven of documenten 
  • Een handtekening
  • De datum waarop u de klacht indient

U kunt uw brief afgeven op het gemeentehuis:

Park 1, Made 

of

u stuurt uw brief naar:

Gemeente Drimmelen
t.a.v. het college van burgmeester en wethouders
Postbus 19
4920 AA Made

Hulp bij het indienen van een klacht

Vindt u het moeilijk om een klacht onder woorden te brengen? De klachtencoördinator kan u helpen met de klacht op papier te zetten. Bel hiervoor naar de gemeente op telefoonnummer 14 0162.

Wat gebeurt er met uw klacht

  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk
  • Wij nemen binnen 2 weken nadat wij uw klacht hebben ontvangen telefonisch of schriftelijk contact met u op
  • Als het nodig is nodigen wij u uit om uw klacht toe te lichten. Wij proberen de klacht samen met u op te lossen. Lukt dit niet dan wordt de klacht voorgelegd aan de klachtencommissie. De klachtencommissie brengt advies uit en het college van burgemeester en wethouders neemt een besluit. Hierover ontvangt u schriftelijk bericht.

Niet eens 

Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman (https://www.nationaleombudsman.nl)

Zie ook