Met een kiezerspas kunt u in heel Nederland stemmen. U kunt de pas online aanvragen bij de gemeente waar u op 1 februari 2021 ingeschreven stond.
Online aanvragen
U kunt de kiezerspas online aanvragen via de link: Aanvraag vervangende stempas, kiezerspas of volmacht (drimmelen.nl). Hiervoor hebt u uw DigiD nodig. Hebt u geen DigiD? Dan kunt u bellen met een medewerker van het team verkiezingen (via telefoonnummer 140162), het aanvraagformulier wordt u dan toegestuurd.
Aanvragen aan de balie in het gemeentehuis
U kunt tot uiterlijk 12 maart 17.00 uur ook een kiezerspas aanvragen bij een medewerker van het team Verkiezingen in het gemeentehuis. U moet de aanvraag persoonlijk doen. Neem uw stempas en een geldig identiteitsbewijs mee. Dat kan zijn:
- een Nederlands paspoort;
- een Nederlandse identiteitskaart;
- een Nederlands rijbewijs;
- een Nederlands verblijfsdocument.
- identiteitsbewijs verlopen?
U mag stemmen met een identiteitsbewijs dat maximaal 5 jaar is verlopen. De datum op uw identiteitsbewijs mag 15 maart 2016 zijn en alle data die daarna komen.
Hoe lang duurt het?
Bij een aanvraag aan de balie krijgt u de kiezerspas meteen mee.
Kiezerspas: eenmalig
U kunt maar één keer een kiezerspas aanvragen. U krijgt geen tweede exemplaar, ook niet als u de pas kwijtraakt. U kunt uw kiezerspas aanvragen tot en met vrijdag 12 maart 2021, 17.00 uur.