Wat u moet weten
- Verhuurders moeten zich houden aan wettelijke regels. Houdt een verhuurder zich hier niet aan dan kunt u dit bij ons melden. Het betreft meldingen over particuliere verhuurders, van verhuurders die een enkel appartement verhuren tot de huisvesting van bijvoorbeeld arbeidsmigranten
- Huurders van Woonvizier kunnen een klacht indienen bij de corporatie zelf. De klachtenprocedure is te vinden op de website van Woonvizier
- Dit meldpunt is niet bedoeld voor meldingen over de hoogte van de huur
- Is de melding discriminatie gerelateerd, dan schakelen wij met antidiscriminatievoorziening Radar
Melden problemen
Bij dit meldpunt kunt u terecht met klachten of vragen over:
- Vermoedens van discriminatie
- Intimidatie (zowel fysiek als schriftelijk)
- Als een verhuurder de huurovereenkomst niet schriftelijk wil vastleggen
- De verhuurder geen schriftelijke informatie verschaft
- Een verhuurder meer dan 2 maanden kale huur als borg wil
- Extra kosten zoals bemiddelingskosten in rekening wil brengen
- Als een verhuurder de borg niet terugstort na vertrek van de huurder
- Geen specificatie van de servicekosten of jaarlijkse afrekening van de servicekosten geeft
- De servicekosten niet in verhouding staan tot de werkelijke kosten
Na uw melding
De gemeente neemt uw melding in behandeling en gaat deze onderzoeken. Als de verhuurder de wet overtreedt, kan de gemeente proberen het gemelde gedrag te stoppen. Als u uw telefoonnummer of e-mailadres invult bij uw melding, vertellen wij u wat er met uw melding gebeurt. U kunt de melding ook anoniem doen. Dan kunnen wij u niet informeren over de voortgang van de behandeling van uw melding.
Kosten
Een melding doen kost niets. Ook niet als de gemeente een onderzoek instelt naar aanleiding van uw melding.