Wat u moet weten
- Inwoners met een betalingsachterstand (bijvoorbeeld bij het betalen van de huur, de elektriciteitsrekening of zorgverzekering) kunnen en mogen hierover actief benaderd worden vanuit de gemeente.
- In de gemeente Drimmelen wordt dit gedaan door Surplus (in opdracht van de gemeente) en zij kunnen bijvoorbeeld telefonisch contact zoeken, maar dit kan ook met een huisbezoek gebeuren. Het doel hiervan is om de mensen te helpen, voordat de financiële problemen groter worden
Waarom we dit doen
- In de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) is geregeld dat verhuurders, zorgverzekeraars, energieleveranciers en het waterbedrijf zo vroeg mogelijk signalen van betalingsachterstanden aan gemeenten doorgeven. In de wet staat ook, dat gemeenten contact moeten zoeken met deze inwoners om hulp aan te bieden
- In Nederland heeft 1 op de 6 huishoudens moeite om iedere maand hun rekeningen te betalen. Snelle hulp bij betalingsproblemen kan veel ellende en maatschappelijke kosten voorkomen
Contact
Heeft u moeite om rond te komen en stapelen de rekeningen zich op? Neem dan zo snel mogelijk contact op met: Surplus via 076-5027788 of drimmelen@surplus.nl
Ook kunt u terecht bij de gemeente Drimmelen via telefoonnummer 14 0162.