De gemeente werkt samen met Woonvizier, energiebedrijven, zorgverzekeraars en het waterbedrijf om geldzorgen aan te pakken. Dit noemen wij het project ‘Vroeg Eropaf’.
Wat betekent dit project voor de inwoners?
Inwoners met een betalingsachterstand (bijvoorbeeld bij het betalen van de huur, de elektriciteitsrekening of zorgverzekering) kunnen en mogen hierover vanaf nu actief benaderd worden vanuit de gemeente. Een wijziging van de wet maakt dit mogelijk, om zo de mensen te bewegen hun problemen in een vroeg stadium aan te pakken.
Samenwerking gemeente - Surplus
In onze gemeente wordt dit gedaan door Surplus (in opdracht van de gemeente) en zij kunnen bijvoorbeeld telefonisch contact zoeken, maar dit kan ook met een huisbezoek gebeuren. Het doel hiervan is om de mensen te helpen, voordat de financiële problemen groter worden.
Zelf contact opnemen
Toch kan het best confronterend zijn als er om die reden onverwachts contact met u wordt gezocht. Dus hebt u moeite om rond te komen en stapelen de rekeningen zich op? Neem dan zo snel mogelijk zelf contact op met:
- Surplus via 076-5027788 of drimmelen@surplus.nl.
Ook kunt u terecht bij het Sociaal Loket van de gemeente Drimmelen via 140162.
De gemeente en Surplus staan u graag bij en op die manier kunt u voorkomen dat u verrast wordt door een telefoontje of huisbezoek.
Kijk voor meer informatie ook op: www.drimmelen.nl/werk-inkomen-schulden